Nyss damp branschtidningen ’Kroppsterapeuten’ innanför dörren!
Om man bläddrar till mittuppslaget, närmare bestämt till sidorna 20-21, kan man träffa mig och läsa hur man kan ta sin expertis online om man är BEHANDLARE.
Ja, behandlare. För ÄVEN de som har ett HANDS-ON-YRKE har mycket att vinna på att ta sin expertis till webben.
Även massörer, kroppsterapeuter kan förmera, förlänga och fördjupa sin behandling när man urskiljer delar av sin expertis och gör den till instruktionsfilmer, kanske en checklista, medlemsida eller kanske en hel onlinekurs!
Här kommer några råd ut artikeln:
1. Hjälp inte alla.
Börja med en smal målgrupp – när du etablerat dig inom det skiktet kan du bredda din målgrupp.
2. ALLT handlar om din kund och hennes behov.
Din kund är inte intresserad av dig eller etd du kan, utan av att få hjälp att lösa ett specifikt problem. Inget annat.
3. Sprid ut äggen – lägg inte alla ägg i en korg.
Gör en kundresa och ha flera olika produkter, priser och ingångar för SAMMA målgrupp.
Funderar du också på hur du skulle kunna hjälpa fler människor – även när det inte går att ses IRL?
Då kan vi undersöka det. Välkommen att boka ett kostnadsfritt 25-minuterssamtal här!
Samtalet gäller dig som redan säljer din kunskap i någon form och som nu känner dig redo att hjälpa dina kunder online – också!