Gå tillbaka till webbplatsen

Vågar du ha en garanti på säljssidan?

· MARKNADSFÖRING ONLINE

Ska du ge en garanti på din onlinekurs? 

Alltså, ska dina kunder få någon form av säkerhet för att VÅGA köpa din kurs? 

Syftet med en garanti är att förstås trygga upp kunden så att hon vågar satsa, men, fördelen med en ganti är att den också kan öka din försäljning. 

En garanti kan bli en win-win för både dina kunder och dig själv. 

Men det blir förstås bara en WIN för dig OM din kurs är så bra som du lovar. (Som du kanske vet brukar jag prata mycket om det här. Att vi måste skapa riktigt bra onlinekurser. Alldeles för många kurser som finns därute blir inte tillräckligt bra. Över 95% av alla kurser lyckas inte lösa kundens problem.)

Men nog om det.

Idag skulle vi prata om garantier. 

Här kommer två vanliga varianter: 

 

1. Nöjdhetsgarantin. 

Här lovar du att man kan lämna tillbaka kursen om man inte är nöjd. Ofta finns en tidsbegränsning på garantin. Det kan vara 7 dagar, 15 dagar, 30 dagar, etc. Många sätter också ett krav att man ska ha gjort x antal lektioner för att få pengarna tillbaka. Då slipper man riskera att människor köper bara för att kolla in kursen. 

2. Resultatgarantin. 

Här lovar du att man får något om man inte lyckas nå målet. Du kan erbjuda pengarna tillbaka, extra tid med dig, längre access till programmet, etc, etc. Det här är en mycket fin garanti då många har med sig upplevelser att inte ha kommit i mål i tidigare kurser. 

I Webbkursprogrammet får du båda. Du får både en nöjdhetsgarnti och en bli klar-garanti. Nu undrar jag, kommer DU att vilja använda en garanti till din nya kurs? Hur kommer du att utforma den? 

 

Spännande!

P.S. Nyfiken på hur du skulle kunna utbilda online – på ett sätt som ger upplevelser och resultat? Boka ett kostnadfritt onlinekurssamtal idag!

 

 

Alla inlägg
×

Nästan klar...

Vi har precis skickat ett mejl till dig. Klicka på länken i e-postmeddelandet för att bekräfta din prenumeration!

OK